1. Õppekava nimetus: Õpime õppima (eesti ja vene keeles)

2. Õppekavarühm: Isikuareng

3. Õpiväljundid
Koolituse lõpuks õppija:

  • Oskab seada eesmärke, ennast motiveerida ning kavandada tegevusi
  • Oskab analüüsida oma tugevusi ja nõrkusi ning seostada neid varasema õppimiskogemuse ja karjääriga
  • Oskab kasutada eneseregulatsiooni võtteid emotsioonide juhtimiseks
  • On analüüsinud oma õpioskusi, õpiharjumusi ja õpistiili ja saab aru enda õppimisega seotud takistavatest ja soodustavatest uskumustest ja hoiakutest ning oskab valida endale kohase õpistiili
  • Oskab leida asjakohast informatsiooni ja seda kasutada haridustee kavandamisega seotud otsuste langetamisel
  • Teab peamisi õpioskusi ja õpistiile, teadvustab õppimisega seotud hoiakuid, mõtteviise ja väärtusi ning nende kujunemist, mõistab nende tähendust elukestva õppe ja tööelu kontekstis
  • Kasutab õpioskusi teadlikult

4. Sihtrühm ja õpingute alustamise tingimused
Sihtrühm: põhi- ja keskhariduseta, erialase ettevalmistuseta täiskasvanud ja teised eluskestvas õppes vähem osalevad grupid

5. Õppe maht
50 akadeemilist tundi auditoorset õpet

6. Õppe sisu:
Unistusest eesmärgini:

  • Eneseanalüüs ja enesejuhtimin
  • Emotsioonid, tunded ja sotsiaalsed hoiakud
  • Motivatsioon
  • Eesmärkide seadmine
  • Iseloomuomadused
  • Enesehinnang ja selle kujundamine
  • Võimete, oskuste ja huvide analüüs
  • Mõtteviis ja hoiakud, hoiakute seos uskumustega.
  • Elu piiravad ja toetavad uskumused. Isiklike uskumuste leidmine, piiravate uskumuste muutmine ja abistavate sõnastamine

Õppimisvõimalused, õpioskused, õppimise planeerimine.

  • Varasemad töö- ja õpikogemused ja –oskused nende seostamine edukusega tulevases tööelus ja õpingutes
  • Enesetäiendamise võimalused täiskasvanud õppijana.
  • Elukestva õppe võtmepädevused. Täiskasvanud õppija kui ennastjuhtiv õppija
  • Tunnetusprotsessid õppimise mõjutajana (tähelepanu, taju, mälu, mõtlemine).
  • Õpikäsitus, õpistiil, õpiharjumused ja –hoiakud.
  • Efektiivsed õpistrateegiad ja meetodid.
  • Õppijatüübid.
  • Keskendumine, mõtlemine, meeldejätmine.
  • Iseseisev õppimine. Grupis õppimine.
  • Efektiivne lugemine ja konspekteerimine, teksti mõistmine.
  • Ettekande tegemine.
  • Õpioskuste tõhustamise võimalused.
  • Info-otsing.
  • Ajaplaneerimine ja enesejuhtimine.

7. Õppemeetodid: loeng, arutelud, rühmatööd, iseseisvad  tööd

8. Õppekeskkonna kirjeldus
Õpe toimub õppeklassis, kus on õppimise ja praktilise töö tingimused vähemalt 10 inimesele.

9. Õppematerjalide loend
Koolitaja koostab õppematerjali, mis õppijatele edastatakse paberkandjal ja/või elektroonselt.

10. Lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid
Lõpetamise tingimuseks on osalemine vähemalt 75% õppetööst ja õppes omandatu mõistmisele saadud positiivne suuline koondhinnang.  Õppe lõpetamisel väljastatakse tunnistus.

11. Koolituse läbiviimiseks vajaliku kvalifikatsiooni või õpi- või töökogemuse kirjeldus
Kõrgharidus ja täiskasvanute koolitamise kogemus.